ABD’de petrol şirketleri Trump’a kulak asmıyor

Donald Trump’ın başkanlık kampanyası sırasında Amerikan halkına ve ABD’li petrol üreticilerine söylediği slogan, “Sondaj bebeğim, sondaj”dı. Petrol üreticileri bunu istemiyor.

Petrol üreticilerinin yeraltından mümkün olduğunca fazla petrol çıkarmaktan çok kârlılıkla ilgilendiğini belirten endüstri uzmanlarının vardığı sonuç bu.

Çok fazla petrol, tüketicileri mutlu etse bile fiyatları düşürür ve kârlılığı yok eder. Amerikan kaya petrolü şirketleri halihazırda tarihi miktarlarda petrol pompalıyor. Ve küresel piyasada arz bolluğu var.

ExxonMobile CEO’su Darren Woods geçen hafta CNBC’ye, “Ham petrol fiyatları düştükçe, sektör gelirlerinin düşmesini ve karların azalmasını bekliyoruz” diye konuştu.

Trump’ı desteklemek için akın eden petrol kralları, onun tüm engelleri kaldırmasını ve alternatif enerjinin peşine düşmesini istiyor ancak aynı zamanda aşırı petrol arzından da endişe ediyorlar.

Trump’ın son kampanyasına 1 milyon dolardan fazla katkıda bulunan Teksaslı petrolcü Bryan Sheffield, The Wall Street Journal’a, “Eğer üretimimizi Trump’ın bahsettiği şekilde artırmaya başlarsak hisse senetlerimiz kesinlikle çakılır” diye konuştu.

Kansas City Merkez Bankası’na göre Amerikalı üreticiler şu anda arzı artırmak istemiyor ve muhtemelen fiyatlar varil başına ortalama 84 dolara ulaşana kadar “sondaj bebeğim, sondaj” yapmaya ikna olmayacaklar ki bu da mevcut fiyatların yaklaşık yüzde 15 üzerinde.

ABD’nin Çin’e uyguladığı gümrük vergilerinin yürürlüğe girmesi ve Çin’in Amerikan ham petrolüne yüzde 10 vergi koymasıyla ABD ham petrol fiyatları salı günü yüzde 2’ye yakın bir düşüş daha yaşadı.

Ancak Trump yine de fiyatları düşürmek istiyor.

Geçen ay Suudi Veliaht Prensi Muhammed bin Selman’la yaptığı telefon görüşmesinin ardından Trump, kendisinden petrol fiyatlarını düşürmesini istemeyi planladığını söylemişti. Başkan, Davos’taki Dünya Ekonomik Forumu’nda yaptığı son konuşmada tüm OPEC ülkelerini de aynı şeyi yapmaya çağırdı. Trump bunun Rusya’ya Ukrayna’dan çekilmesi için baskı yapacağını çünkü düşen fiyatlar nedeniyle petrolden elde ettiği gelirin düşeceğini ve savaşı çok pahalı hale getireceğini savundu.

Ancak Business Insider’a göre bunun gerçekleşmesi pek olası değil ve düşük fiyatlarla rekabet etmek zorunda kalacak Amerikalı üreticileri de memnun etmeyecektir. OPEC üyeleri son iki yılda petrol fiyatlarındaki düşüş sürerken piyasa fiyatlarını artırmak için üretimi durdurdu ancak üretim kısıtlamalarını kademeli olarak geri çekmesi bekleniyor.

Insider’a göre OPEC ne yaparsa yapsın, analistler büyük bir arz bolluğunun 2025 boyunca fiyatları aşağı çekmesini bekliyor.

Related Posts

Alkolsüz ve dindar bir köy kurduğunu sandı, her şey tam tersine döndü

Alkolsüz, huzurlu ve sadece dindar Hristiyanların yaşayacağı bir kasaba hayaliyle yola çıktı. Ancak Harvey Wilcox’un planladığı bu sade yaşam alanı, kısa sürede dünyanın odak noktası haline geldi.

Texas’ta sel: 43 ölü

ABD’nin Texas eyaletinde etkili olan şiddetli yağış sonucu meydana gelen selde 43 kişi hayatını kaybetti.

AKP’li Elazığ Belediyesi’ne bir yıldır dokunulmadı

CHP’li başkanları tutuklatan etkin pişmanlıktan yararlanarak tahliye edilen Aziz İhsan Aktaş’ın sahibi olduğu Bilginay Temizlik Şirketinin AKP’li Elazığ Belediyesi’nden aldığı 540 milyonluk tartışmalı ihaleye dair dönemin Saadet Partisi Elazığ İl Başkanı Abdullah Akın’ın suç duyurusunun üzerinden bir yıl geçti, ancak Elazığ Cumhuriyet Başsavcılığı hâlâ karar vermedi.

İsrail ordusu şimdi de Batı Şeria’ya sardı

İsrail ordusu Batı Şeria’da baskın ve gözaltılarına devam ederken, Yahudi yerleşimciler Filistin topraklarına saldırdı. Gazze’deki hava saldırılarında üç Filistinli daha öldü. Filistinli yetkililere göre, 7 Ekim’den bu yana ölü ve yaralı sayısı 190 bini geçti.

Kosova Meclisi’ne bomba ihbarı: Bina tahliye edildi

Kosova Meclisi, bomba ihbarı nedeniyle boşaltıldı. İhbarı yapan kişinin, binada patlayıcı olduğunu ve 10 dakika içinde infilak edeceğini söylediği belirtildi.

Dev moda zincirine ceza yağdı

Fransa, çevrim içi alışveriş devi Shein’a, tüketiciyi sahte indirimlerle yanılttığı gerekçesiyle 40 milyon Euro para cezası verdi. Şirketin pazarlama taktikleri Avrupa’da da mercek altına alındı…