Araç sahipleri dikkat: Kasko ve trafik sigortasında değişiklik yarın başlıyor

Kasko ve Trafik Sigortasında Yeni Düzenleme: Perte Çıkma Kriterleri Değişiyor

1 Temmuz 2025 itibarıyla hayata geçecek yeni uygulama ile kasko ve trafik sigortalarında perte çıkma kriterleri yeniden belirleniyor. Artık, kaza sonrası meydana gelen hasar, aracın piyasa değerinin yüzde 60’ının altında kalması durumunda araç pert sayılmayacak ve tamir edilerek tekrar trafiğe çıkabilecek.

Tam Hasar ve Ağır Hasar Arasındaki Fark Netleşti

Yeni düzenleme ile tam hasar ve ağır hasar ayrımı net bir şekilde yapılacak. Eğer bir aracın KDV dahil tamir maliyeti, aracın güncel piyasa değerini aşıyorsa, araç tam hasarlı olarak kabul edilecek ve hurda tescil belgesi alınarak sigorta şirketi tarafından tazminat ödenecek.

Hasar Oranı %60’ı Geçerse Ağır Hasar Durumu

Kazada meydana gelen onarım tutarı, aracın piyasa değerinin yüzde 60’ını aşarsa, araç ağır hasarlı olarak kabul edilecek. Ancak hasar oranı %60’ın altında olduğunda araç pert sayılmayacak ve sadece onarılabilecek.

Bazı parçaların zarar görmesi durumunda, hasar oranı %60’ın altında olsa bile araç pert olarak değerlendirilecek. Bu parçalar arasında şunlar yer almaktadır:

Şasi kolları, marşpiyeller, tavan sacı, hava yastıkları,
Elektrikli araç bataryası ve enerji hatları,
Ana elektrik tesisatı gibi parçalar bulunmaktadır.
Bu parçalardan herhangi biri zarar gördüğünde, araç ağır hasarlı olacak.

Çekme Belgesi Zorunluluğu Getiriliyor

Ağır hasarlı araçların trafikten çekilmesi için noter işlemi ile çekme belgesi düzenlenecek. Bu belgenin sigorta şirketine sunulması gerekmekte olup, belge sunulmadan tazminat yapılmayacak.

Tüm süreçlerde karar mercii olarak eksperler belirlenecek. Araç sahibi veya sigorta şirketinin müdahalesi olmadan, hasar durumu eksper raporu ile belirlenecek. Eksperler, raporlarını Sigorta Bilgi Merkezi’ne 5 iş günü içinde iletmekle yükümlü olacak.

Yeni sistemde, yüzde 60’ın altında hasar alan ve kritik parçaları etkilenmeyen araçlar onarılacak ve tekrar trafiğe çıkabilecek. Ancak bu araçların ikinci el piyasa değeri, benzerlerine nazaran yüzde 50’ye kadar düşebilir. Örneğin, 1 milyon TL değerinde bir araçta 550 bin TL hasar varsa, aracın piyasa değeri önemli ölçüde azalacaktır.

Hasarlı araçlar düzgün bir şekilde onarıldığında tekrar kullanıma uygun hale gelebilirler. Şasi hasar görmemiş, sadece kaporta kısmı etkilenmiş araçlar güvenle kullanılabilir. Özellikle çamurluk, kapı, kaput gibi parçalar 0.7 mm saclardan yapıldığı için kolayca deforme olabilir ancak bu her zaman ciddi bir soruna işaret etmez.

Related Posts

Erdoğan: Türkiye’nin gıpta ile takip edilen büyüme hikayesi ihracatçılarımızın özverili çabaları ile yazılıyor

Cumhurbaşkanı Erdoğan, “Türkiye’nin gıpta ile takip edilen büyüme ve kalkınma hikayesi ihracatçılarımızın özverili çabaları ile yazılıyor” dedi.

Ziraat Bankası Genel Müdürü, faiz indirimi için tarih verdi

Ziraat Bankası Genel Müdürü ve Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Alpaslan Çakar, Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası’nın (TCMB) 24 Temmuz’da gerçekleştireceği Para Politikası Kurulu (PPK) toplantısından anlamlı bir faiz indirimi kararı çıkmasını beklediğini açıkladı.

Hayvancılığa dijital kolaylık: 11 bin işletmeye 11 milyonluk destek

Kayseri Büyükşehir Belediyesi, 2025’in ilk yarısında 11 bin işletmeye verdiği su faturası desteğini dijital ortama taşıdı. Üretici artık başvurusunu “https://basvuru.kayseri.bel.tr/” adresinden kolayca yapabilecek. Kayseri Büyükşehir Belediyesi …

Kentsel Dönüşüm Başkanlığı’ndan 9 ilde 643 konut ve 232 iş yeri satışı

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’na bağlı Kentsel Dönüşüm Başkanlığı, Ankara ve İstanbul’un da aralarında olduğu 9 ilde 643 konut ve 232 iş yerini açık artırmayla satışa sunacak.

Avrupa otomobil pazarında hareketlilik

Avrupa Birliği’nde yeni otomobil kayıtları, özellikle elektrikli araçların güçlü performansıyla Mayıs ayında önemli bir artış gösterdi. Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği’nin (ACEA) son verilerine göre, 2025 yılının Mayıs ayında toplam 926.582 adet …

Açlık sınırı asgari ücreti aştı: Yoksulluk sınırı 83 bin lirayı geçti!

Haziran ayında açlık sınırı asgari ücretin üzerine çıktı. Birleşik Kamu-İş’in verilerine göre, yoksulluk sınırı ise 83 bin lirayı aştı. Gelir ve harcama arasındaki fark giderek büyüyor.