Toyota elektrikli otomobillere benzinli motorlar yerleştiriyor

Toyota, otomotiv endüstrisinin trendlerini körü körüne takip etmediğini, aksine kendi yolunu çizdiğini defalarca kanıtladı. Başlangıçta elektrikli mobiliteye pek hevesli olmasa da , kısa veya orta vadede %100 elektrikli olmayı planlamadığını açıkça belirtse de, yöneticilerinin açıklamaları her zaman bu yöndeydi ve pazar trendini görerek, tamamen elektrikli modellere daha dinamik ve sistematik bir şekilde yatırım yapmaya başladı.

Ancak bu, içten yanmalı motorları tarihin çöp sepetine atmayı planladığı anlamına gelmiyor. Tam tersine, yeni nesil benzinli motorlarının elektrikli otomobillerde bile rol alması bekleniyor . Japon markasının çalışanları, geleceklerini “çoklu enerji” olarak görüyor ve politikalarını çeşitli teknolojilerin bir karışımına dayandırıyor.

Bu strateji, Mayıs 2024’te Subaru ve Mazda ile yeni nesil içten yanmalı motorlar geliştirmek için bir iş birliği duyurduklarında açıkça ortaya çıktı . Bu motorlar tüm şirketler için ortak olmayacak, ancak her biri teknolojilerini ve ortak hedeflerini paylaşarak kendi motorunu geliştirecek.

Toyota Avrupa Ürün Stratejisi ve Pazarlama Başkan Yardımcısı Andrea Carlucci’ye göre, 1,5 litrelik atmosferik ve turboşarjlı motorların yanı sıra 2,0 litrelik turboşarjlı motor seçenekleri de bulunacak yeni dört silindirli motorlar daha küçük boyutlu, daha verimli ve çoğu durumda daha güçlü olacak. Saf benzinden kendi kendini şarj eden hibritlere, plug-in hibritlere ve hatta elektrikli motorlara kadar her türlü güç aktarma organında kullanılabilmeleri hedefleniyor.

Fikir paradoksal görünebilir ancak Toyota teknolojisini mümkün olduğunca çok sayıda ihtiyaca cevap verecek şekilde kullanmak istiyor. Yeni motorlar ayrıca biyoyakıtlar, e-yakıtlar veya hidrojenle çalışabilecek ve bu da esnekliklerini daha da artıracak.

Carlucci’nin yakın zamanda belirttiği gibi, asıl düşman motorların kendisi değil, “karbon”dur. Dolayısıyla Toyota için çözüm tek bir yolda değil, birçok paralel yolda yatıyor; bu, benzinli bir motorun elektrikli bir otomobilde yerini bulması anlamına gelse bile.

Toyota, esasen başlangıçta özellikle Çin’de popüler olan ve plug-in hibritlere dayanan uzun menzilli elektrikli araçlardan (EREV) bahsediyor. Uzun menzilli elektrikli araçlar her zaman elektrik motorlarıyla çalışır, ancak aynı zamanda piller boşaldığında jeneratör görevi görerek onları şarj eden bir termal motora da sahiptir.

Toyota’nın yeni benzinli motorlarının gelecekte elektrikli uygulamalarda kullanılacağı araçlar bu tür araçlar olabilir . Toyota, Çin’de bu EREV teknolojisini, Çinli ortağı GAC ile iş birliği yaparak Highlander ve Sienna modellerinde kullanıma sunmayı planlıyor.

Toyota çalışanlarının sorduğu ve stratejilerinin bir kısmını buna dayandırdıkları soru şu: Neredeyse tüm otomobil üreticileri içten yanmalı motorlar için tasarlanmış bir platformu alıp bir dereceye kadar elektriklendirmişken, neden baştan elektrikli araçlar için bir platform tasarlayıp, avantajlarından ödün vermeden bunu bir plug-in, EREV veya tam hibrit için ne kadar uyarlayabileceğimizi görmüyoruz ?

Japon şirket, özellikle başkanı Akio Toyoda’ya göre elektrikli araçların küresel pazarın %30’unu asla geçemeyeceği göz önüne alındığında, içten yanmalı motor teknolojisinin hala kat etmesi gereken uzun bir yol olduğuna inanıyor. Toyota’ya göre, seçenek çeşitliliği, müşterilerine kendilerine uygun olanı seçme özgürlüğü sağlamada kilit rol oynayacak.

Related Posts

İnşaat üretim endeksi haziranda arttı

İnşaat üretim endeksi, haziranda yıllık bazda yüzde 24,9 artış gösterdi.

Merkez Bankası ve bankalar konusundaki tüm ezberlerinizi unutun… Prof. Dr. Baki Demirel Odatv’ye yazdı: Bu bir Ortodoks politika ifşasıdır

Merkez Bankası’nın tedavüle sürdüğü 800 milyon civarı para ve bankacılık sisteminin 19 trilyon civarı kredi vermesini çok konuşuldu. Prof. Dr. Baki Demirel Odatv’ye, ekonomide Ortodoks politika üzerine tüm ezberleri bozacak açıklamalar yaptı.

Herkes sokakta, herkes eylemde

İktidara isyan eden emekliler, öğretmenler, sağlık çalışanları, memurlar sokağa döküldü
Eyleme çıkan imamlar da iktidarın teklifini düzeltmemesi halinde iş bırakacaklarını söyledi.

Memur ve emekliye zam hesabı değişti: İşte yeni maaş formülü

Toplu sözleşme sürecinde en çok merak edilen konulardan biri memur ve emekli maaşlarına yapılacak zam oranları oldu. Ekonomist Muhammed Bayram, enflasyon farkı mekanizması sayesinde maaşların hiçbir şekilde enflasyonun altında kalmayacağını vurguladı.

Ya su azdı ya tulumba büyük: 30 milyar liralık kredi KOBİ’lere yetmedi

TOBB’dan Nefes Kredisi’ne ilişkin yapılan açıklamada, bu kredinin, KOBİ’lerin yaşadığı finansmana erişim sıkıntılarını hafifletmek amacıyla temmuz ayında başlatıldığı anımsatıldı. Yalnızca bir ay gibi kısa sürede 23 bin 515 firmaya Kredi Garanti Fonu …

ATM’lerde bu işlemlerden artık para alınmayacak

Pazartesi sabahından itibaren yürürlüğe giren yeni düzenlemeyle, Yunanistan Maliye Bakanlığı’nın, Yunanistan’daki bankaların ATM’lerinden nakit çekimlerinde alınan ücret uygulamasına son verildi. Daha önce, müşteriler kendi bankalarına ait olmayan …