Türkiye’de Cep Telefonu Tarifelerinde Müşteri Değişimleri Devam Ediyor
Türkiye’de cep telefonu kullanıcıları her yıl daha uygun tarifeler arayıp değiştirmeye devam ediyor. Eski ve yeni müşteriler arasındaki ücret farkı her geçen gün artıyor. GSM operatörleri, aynı tarifeyi eski müşteriye iki kat fazla fiyatla sunarak sadakatsiz müşteriler yaratıyor.
Özellikle düşük ve orta segment paketlerdeki fiyat farkı yüzde 100’e kadar çıkabiliyor. Yeni müşterilere en düşük fatura ortalama 200 TL iken, eski müşterilerin faturası ortalama 400 TL’ye kadar yükseliyor. BTK’nın verilerine göre, 2024 yılının son üç ayında mobil numara taşıma işlemleri bir önceki çeyreğe göre yüzde 26 arttı. Sadece bu çeyrekte yaklaşık 4,4 milyon kişi numarasını başka bir operatöre taşıdı. Yıl boyunca ise 12,6 milyonun üzerinde numara taşındı.
Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Meltem Bakiler Şahin, operatörler arasındaki rekabetin yoğun olduğunu belirtirken, yeni müşteri kazanımı için yapılan kampanyaların sert bir rekabet ortamında geçtiğine dikkat çekti. Şahin, “Eski müşterilerimize de iyi bir tarife belirlemeye çalışıyoruz. Ancak yeni müşteri kazanımı için yapılan kampanyalara cevap vermek zorunda kalıyoruz” ifadelerini kullandı.
Kullanıcı Başına Gelirde Yüzde 75 Artış
BTK’nın 2024 yılı 4. çeyrek pazar verileri raporuna göre, mobil ARPU (Kullanıcı Başına Ortalama Gelir) yıllık bazda önemli bir artış gösterdi ancak hala Avrupa ortalamasının altında. Türkiye’de mobil hizmetlerde ARPU yıllık bazda ortalama yüzde 76 artarak 130 liradan 230 liraya yükseldi. Bu artışta enflasyon, kur farkları ve yüksek veri tüketimiyle gelen faturalı tarife büyümesinin etkisi büyük. Türkiye’de mobil işletmecilerin 2024 yılı 4. çeyrek itibarıyla ortalama ARPU değeri yaklaşık 6,24 Euro iken, AB ülkelerinde aynı dönem için 13 – 17 Euro aralığında değişiyor.